Autó fűtőradiátor javítás

Szolgáltatásaink:

  • Autó fűtőradiátor javítás (személygépkocsi, teherautó, kamion, munkagép)
  • Fűtő radiátor külső és belső tisztítás, vízkő eltávolítás
  • Törött műanyag víztér javítása hegesztéssel
  • Javíthatatlan műanyag víztér cseréje egyedileg gyártott fém víztérre
  • Tömb (rácsos, lamellás fém rész) csere
  • Oldtimer vagy egyéb nehezen beszerezhető fűtőradiátor egyedi legyártása
  • Radiátor kiszerelés, beszerelés
  • Műszerfal kiszerelés, beszerelés

Autó fűtőradiátor javítás

Egy gépkocsi fűtőtestét kis kivételtől eltekintve a műszerfal alatt helyezik el, ezért ez utóbbit a legtöbb esetben ki kell szerelni. Lerövidíti a javítás idejét, és csökkenti a költségeket, ha ugyanaz a szerviz végzi mind a fűtőradiátor javítását, mind a műszerfal kiszerelést – beszerelést. Cégünk a komplett javítási folyamatot vállalja, tehát a műszerfal megbontását – fűtő radiátor javítását – végül a műszerfal visszaszerelését és a rendszer beüzemelését. Ez esetenként a klímarendszer megbontásával is jár, ilyenkor célszerű a beltéri klímaegység tisztítását is elvégezni.

Rába fűtő radiátor javítás.
Hiba leírása:

  • A radiátor csőívei tönkrementek. Balról a 2. és 3. ívet korábban már többször javították.
  • Az egyik cső szerelés közben megcsavarodott.

Javítás módja:

  • Tömb csere
  • Új csőívek legyártása és beforrasztása ezüsttel.
  • A felújítás során kizárólag a csatlakozók maradtak a régiek.
  • A nagyobb élettartam érdekében a forrasztások nem ónnal, hanem ezüsttel történtek (keményforrasz).

   

Autó fűtőradiátor javítás gyakran ismételt kérdései:

Minden gépjármű radiátort lehet javítani?
Igen. A radiátor végén lévő csőív gyakran korrodált, a csatlakozó a szakszerűtlen szerelés esetén sérül. Gyakori a vízköves autóradiátor is. A vízkőtelenítéssel sosem szabad megvárni míg a csövek teljesen elzáródnak, mivel akkor a gépkocsi fűtőradiátora menthetetlen lehet.
A radiátor műanyag víztere javítható?
Igen. Amennyiben nincs túlságosan elöregedve, a műanyag víztér (vízzsák) jól javítható hegesztéssel.
Ha már menthetetlen, szerencsére akkor sem kell kétségbe esni. Cégünk saját fejlesztésű technológiájával fémből készít egy újat.
A fűtés javításához tényleg ki kell szerelni a műszerfalat? Az nagyon bonyolult, és drága.
Sajnos, a legtöbb esetben ez így van. A gyárak előszeretettel építik a fűtőradiátort a műszerfal alá. Ha benézünk a motortérbe láthatjuk, hogy ott akkora a zsúfoltság, hogy szinte gombostűt sem lehet leejteni. Meg aztán nem is tűnik túl jó ötletnek, hogy a klíma egységet is tartalmazó fűtőblokkot a forró motortérbe építsék.
Ha már úgyis kiszerelik a műszerfalat, érdemes lenne az autó klímájának a beltéri egységét is kitisztítani ?
Ez így van. Sok esetben a fűtőegység kiszerelése amúgy is a klíma megbontásával, kiszerelésével jár, ilyenkor érdemes az abszorbert gőzborotvával megtisztítani. Ez sokkal hatásosabb mint a vegyszeres tisztítás, hiszen nem csak hogy elpusztulnak a baktériumok, hanem az abszorber lamellái közé szorult rovarmaradványoktól, falevelektől, madártollaktól is sikerül megszabadulni, ami hamarosan újra a fertőzés táptalaja lenne.