Fényszóró polírozás- szolgáltatásaink:

Fényszóró polírozás

Ilyen volt – ilyen lett

  • Karcos, matt, besárgult fényszórók felújítása
  • Polírozás után UV védő réteg kialakítása
  • Fényszóró javítás: letörött fülek pótlása, visszahegesztése, repedések javítása, stb
  • Beázott lámpatestek kiszárítása, újra tömítése
  • Fényszóró állító motor, elektronika javítása (a lámpatest megbontásával is)
  • Fényszóró optikai tuning

Óvjuk környezetünket! Ne cseréljük, hanem újítsuk fel bemattult, elszíneződött fényszórónkat! Egy fényszóró polírozás alkalmazásával megkímélhetjük a természetet egy évezredek alatt lebomló nagyméretű hulladéktól, és a felújítás még sokkal kevesebbe is kerül, mint egy új megvásárlása!  

Miért is érdemes egy fényszórót felújítani (polírozni, lakkozni) ?

  • Biztonságosabbá válik az éjszakai autózás mivel jobban látunk, és a szembe jövőket sem vakítjuk annyira – ami a mi biztonságunkat is javítja.
  • Egy felújított fényszóró javítja a gépkocsi megjelenését, és ezáltal növeli az értékét is. Az autókereskedők ezt nagyon jól tudják, ezért sok esetben élnek is ezzel a lehetőséggel.
  • Ha nő a gépkocsi értéke, könnyebbé válik az értékesítése. Egy fényszóró polírozás (és UV védelem) költségei csak töredékét teszik ki egy új pár vásárlásának.
  • A besárgult fényszóró a műszaki vizsgát is meghiúsíthatja.
Fényszóró polírozás

Ilyen volt – ilyen lett

 
  • Az autónk fényszórója olyan, mint a szemünk. Javítja a látásunkat, különösen az éjszakai vezetésnél.
  • Ha azt vesszük észre, hogy a szemünk már nem olyan, mint volt, akkor orvoshoz fordulunk, megvizsgáltatjuk, és próbáljuk csökkenteni a problémát. Vigyáznunk kell a szemünkre….
  • Ugyanez igaz az autónk szemére is. Ha látjuk, hogy már nem úgy világít, szórja a fényt, megváltozott a színe, törődjünk vele. Igaz, hogy nem vihetjük szemorvoshoz, viszont egy Fényszóró polírozás -ra, védőlakkozásra igen. Egy fényszóró polírozás ujjá varázsolhatja a fényszórót, és biztonságosabbá teszi az éjszakai autózást nem csak nekünk, hanem a szembejövőknek is.
Most térjünk vissza a gépkocsi kinézetéhez. Még ha rendszeresen mossuk és vaxoljuk is kedvenc járművünket, a fényszóró nem lesz szebb. Az autó kinézete a mi tükörképünk, egy elhanyagolt négykerekű rossz fényt “vet” a tulajdonosára is. Ezen kívül, ha járművünk eladásában gondolkodunk, a világítótestek felújításával jelentősen növeljük annak értékét is.
Mindez nem csupán a gépkocsi megjelenését rontja, hanem alaposan lerontja a vezetés biztonságát is. A homályos, karcos lencse szórja a fényt, nem oda világít ahová kéne. Ha elvakítjuk a szembejövőt, azzal mások életét is veszélyeztet-jük, nem csupán a sajátunkat. Gondoljunk csak bele: elvakítjuk a szembejövőt - csak későn vesz észre egy akadályt, elrántja a kormányt, megperdül... belegondolni is rossz.
Mindez nem csupán a gépkocsi megjelenését rontja, hanem alaposan lerontja a vezetés biztonságát is. A homályos, karcos lencse szórja a fényt, nem oda világít ahová kéne. Ha elvakítjuk a szembejövőt, azzal mások életét is veszélyeztet-jük, nem csupán a sajátunkat. Gondoljunk csak bele: elvakítjuk a szembejövőt – ő csak későn vesz észre egy akadályt, elrántja a kormányt, megperdül… belegondolni is rossz.
  • Fontos, hogy megértsük mi is történik mikor fényszórónk elveszti régi fényét. Régebben (1980 előtt) az autólámpák üvegből készültek, tehát ez a probléma nem létezett. Napjainkban az autógyárak szinte kizárólag műanyagot használnak a gyártás során, mivel ez sokkal olcsóbb, könnyebb, egyszerűbben megmunkálható, és esztétikusabb. Egy áramvonalas autó fényszóróját szinte lehetetlen üvegből legyártani. A köznyelvben plexi néven illetik ezt az új átlátszó anyagot, a valóságban ez polikarbonát, a márkaneve lexán.
  • A műanyag azonban pár év alatt bemattul, elszíneződik, -ez az oxidáció következménye. Az oxidáció során az elemek és vegyületek oxigént vesznek fel, azzal reakcióba lépnek. Ha egy almát meghámozunk a szép fehér húsa rövidesen barna lesz – ugyanez történik a fényszórónk lencséjével is. Ezen kívül az úton haladva por és kavics szemcsék záporoznak rá – összekarcolják a felületét. Az UV sugarak is “megteszik a magukét”, alaposan felgyorsítva az oxidációt.
  • A gyáraknak reagálni kellett erre a problémára, ezért egy újabb átlátszó réteget vittek fel a fényszóró “üvegére”, mely véd az UV sugaraktól, és sokkal keményebb is. Azonban idővel ez a réteg is oxidálódik, és bármilyen kemény is, karcolódik.
  • A szervizek hamar kidolgozták a maguk javítási technológiáját: a fényszóró “plexi” ,  a fényszóró polírozás -t. Ez egy látványos művelet, hamar ujjá lehet vele varázsolni a lámpánkat, de itt is van egy bökkenő: a csiszolással majdnem mindig eltávolítják az UV védő réteget. Ennek következtében a fényszóró “üveg” öregedése a többszörösére gyorsul, szerencsétlen esetben 3-6 hónap múlva ugyanott tartunk, mint a polírozás előtt. Véleményünk szerinte ez idő és pénz pazarlás. A másik gond, hogy a fényszóró “üveg” annyira vékony, hogy többszöri polírozást nem nagyon visel el.
  • Mi tehát a megoldás? A lencsét cserélni nagyon körülményes és drága. Szerencsére azonban nem kell kétségbe esni, a fényszóró polírozás után lehetőség van egy UV és karcolás álló lakk réteg felvitelére.
  • Végezetül nézzünk egy példát a fényszóró polírozás -ra és lakkozásra. Ez egy eléggé extrém eset, ritkán látni ennyire matt világító testet.