Olajhűtő javítás

Szolgáltatásaink:

  • Letört csatlakozó pótlása, visszahegesztése

  • Túlnyomástól deformálódott olajhűtő javítása

  • Tönkrement csatlakozó menetek javítása, cseréje

  • Karambolos, deformálódott olajhűtő egyengetése

  • Vízhűtőn belüli olajhűtő javítás


Az olajhűtők meghibásodásának főbb okai:

Olajhűtő javításKorrózió:

A fémek korróziója sosem alszik, előbb vagy utóbb győzni fog. Az itt-ott meglazuló lamellák előbb-utóbb kipotyognak, a ma még csak szivárgó rés holnap már folyni fog. Mit tehetünk ennek lassítására, ha már megakadályozni nem tudjuk? Mindenek előtt, egy alapos tisztítás legalább a hűtő külső felüleletén jelentősen növelheti egy olajhűtő élettartamát. A rovarmaradványok, madártollak, egyéb szerves anyag, só, stb. eltávolítása a lamellák közül igencsak jót tesz.

Túlnyomás:

Az olajhűtők nem túl gyakori, de előforduló meghibásodása az olaj túlnyomása miatti deformáció, felfújódás, szélsőséges esetben széthasadás. Ez akkor fordul elő például, mikor -10 C alatt indítjuk be a motort, és bemelegítés nélkül kap erős terhelést. Szintén gondot okozhat, ha a motort ugyan előmelegítik, az olajhűtőt viszont nem. Ilyenkor az ide érkező olaj megdermed, nem képes kellő mennyiségben a csöveken átáramlani. Szintén túlnyomást eredményezhet az olajvezetékek eltömődése, megtörése. Ez lehet egy karambol következtében, de ugyanígy szerelési hiba sem kizárt. Ilyenkor ráadásul nem csak az olajhűtő károsodhat, de az olaj hőmérséklete is megnövekedhet. Egyes olajhűtőkbe termoszelepet is beépíthetnek. Ilyenkor világosan feltüntetik, hogy melyik a belépő és melyik a kilépő csonk. Ha szerelési hiba következtében tévesen kötik be, az jelentős túlnyomáshoz vezethet.

Csatlakozó menetek károsodása:

Ha az olajhűtő menetes csonkja, és a rá csatlakozó hollandi is alumíniumból van, akkor gyakran annyira összeragadnak, hogy roncsolódás nélkül lehetetlen őket szétválasztani. Szerelési hiba következtében: csatlakozók túlhúzása, a hollandi bontáskor nem tartanak másik kulccsal ellen Hogyan előzhetjük meg az olajhűtő károsodását? A csövek, az egész tömb felfúvódása általában nem egyszeri alkalommal következik be. Figyeljünk az intő jelekre! Aggodalomra adhat okot, ha azok az élek, melyeknek egyenesnek kéne lenniük, elgörbülnek. Figyeljük a lamellák tisztaságát. Ha a rácsozatot a fény felé tartjuk, ahol a sötét területek vannak, ott a levegő sem áramlik kellőképp. Ne használjunk alumínium fittingeket, ha tehetjük, hanem cseréljük acélra. Egy olajos acél menet sosem fog összeragadni az olajhűtő alumínium menetével. Ha nem feltétlenül szükséges, ne bolygassuk a csatlakozókat. De ha elengedhetetlen, akkor a menetes csatlakozó lazításánál tartsunk ellen egy másik csavarkulccsal.

Olajhűtő javítás gyakran ismételt kérdései:

Egy olajhűtő megszakadt menete javítható?
Igen. Ilyenkor az olajhűtő javítás egy csatlakozó cserével, vagy javítókészlettel megoldható.
Miből áll egy olajhűtő felújítás?
Egy olajhűtő felújítása mindig a tisztítással kezdődik. Eltávolítjuk a szennyeződéseket, kiegyengetjük a deformációt, ha volt ilyen. Megvizsgáljuk, hogy van-e szivárgás, ha igen, megjavítjuk. Teherautó olajhűtő, kamion olajhűtő, munkagép, motorkerékpár, személygépkocsi olajhűtő javítás, felújítás