- Törött, deformált, horpadt műanyag lökhárító javítás hegesztéssel, ragasztással
- Műanyag lökhárító fényezés
- Letörött fülek pótlása, javítása
- Belső merevítő egyengetés, javítás
- Műanyag belső merevítő javítása
- Acél és alumínium belső merevítő egyengetése, hegesztése
- Díszléc pótlás
- Horpadt, deformált műanyag lökhárító egyengetés a fényezés megsértése nélkül
- Lökhárító leszerelés, felszerelés
- Ködlámpa beépítés
- Lökhárító átalakítás, tuning
- Lökhárító sérülés járulékos javításai:
- Kisebb karosszériás munkák
- Fényszóró javítás, zárhíd, ventillátorház, autóhűtő javítás, klíma javítás és klíma töltés
Törött műanyag lökhárító javítás:
A műanyag lökhárító javítás folyamata a lökhárító horpadás kimelegítésével kezdődik (ha van ilyen). A belső merevítő eltávolítása után a deformált helyet felmelegítjük, majd a hátoldalról egy speciális eszközzel visszanyomjuk eredeti formájába. Ezután a lökhárító repedés éleit összehúzatjuk egy saját fejlesztésű szerszámmal. Ha a lökhárító hőre lágyuló anyagból készült (pl. polipropilén, polikarbonát stb.), akkor összehegesztjük. Ha hőre keményedő (pl. poliuretán, üvegszálas, stb.), akkor a repedés kikagylózása után üvegszál erősítésű ragasztóval javítjuk.
Műanyag lökhárító fényezés
Az autógyárak napjainkra szinte kizárólag műanyagból készült lökhárítókkal hozzák forgalomba a gépkocsikat. Ezek könnyebben, olcsóbban gyárthatók, kisebb a súlyuk, áramvonalasabbak, és nem utolsó sorban jobban öltöztetik a négykerekűt. Azt is bátran kimondhatjuk, hogy a fényezetlen műanyag lökhárítók is kimentek a divatból. Szerencsére a festékgyárak is lépést tartottak a kihívással, így a megfelelő alapozók felvitele után a műanyag lökhárítóra ugyanolyan tartós fényezést készíthetünk, mint a fém karosszériára.
Horpadt, deformált műanyag lökhárító egyengetés a fényezés megsértése nélkül
A műanyag lökhárító javítás folyamata a lökhárító horpadás kimelegítésével kezdődik (ha van ilyen). A belső merevítő eltávolítása után a deformált helyet felmelegítjük, majd a hátoldalról egy speciális eszközzel visszaállítjuk eredeti formájába, mintha mi sem történt volna. Az eljárás előnye, hogy a fényezést nem károsítja.
Repedt lökhárító javítása fényezés nélkül
Letörött fülek, patentek pótlása, javítása
A műanyag lökhárítóknak a karosszériához rögzítésére általában fröccsöntött műanyag füleket, patentokat használnak. Ezek a koccanásnál gyakorta eltörnek, elvesznek. Cégünk jelentős készletet tart raktáron a legsűrűbben előforduló típusok rögzítő elemeiből. Ezeket ritkábban vásároljuk, az esetek többségében bontásból gyűjtjük. A beszerezhetetlen típusok közül jó néhányat saját gyártásból pótolunk.Lökhárító hiányzó részeinek pótlása
Drágább, esetleg beszerezhetetlen lökhárítók esetén gyakran kérik a hiányzó, elveszett részek pótlását. A bal oldali diavetítésen látható Mercedes “A” első lökhárítójának egy része letörött, elveszett, tulajdonosa kérte a pótlását. A műanyag lökhárító másik oldalának tükrözésével legyártottuk a hiányzó rész, behegesztettük a helyére, majd profil fésű segítségével ellenőriztük a szimmetriát.
Belső merevítő egyengetés, javítás:
A műanyaglökhárító javítás -nak nem ritkán ez az első momentuma. Gyakran hőre lágyuló műanyagból készülnek, ugyanabból, mint a lökhárító maga, és hegesztéssel egyesítik a két darabot. A hőre keményedő lökhárítók belső merevítője is általában ugyanebből készül, vagy manapság már ritkábban acéllemezből.
A merevítő javításának technológiája nagyrészt megegyezik a lökhárítójavítás árával.
Díszléc pótlás.
A díszlécek általában krómozottak, javításuk csak nagyon indokolt esetben gazdaságos. Célszerűbb bontásból, gyári alkatrésszel, vagy utángyártásból pótolni.
Ködlámpa beépítés:
Az ehhez hasonló megoldásokkal általában akkor találkozunk, ha az ügyfél idő vagy pénz hiányában nem vitte szakszervizbe a lökhárítót, inkább házi megoldással próbálkozott. Az adott körülmények között ez nyilván jó döntés volt, a gond csak az, hogy ez tetemesen megnöveli a teljes helyreállítás költségét. Hiszen először el kell távolítani az ideiglenes rögzítő elemeket (példánkban a popszegecseket). Ezután következhet a számos lyuk befoltozása, és csak ezután az érdemi munka. Ezért azt tanácsolnánk kedves ügyfeleinknek, hogy amennyiben lehetőségük van rá, rögtön szakemberhez forduljanak.