Szolgáltatásaink:
- Klímakondenzátor javítás.
- Karambol utáni egyengetés, sérülések javítása.
- Csatlakozók javítása, cseréje, pótlása.
- Klíma evaporátor javítás.
- Sérülések javítása.
- Ki-be szerelés a műszerfal kiszerelésével.
- Javítás utáni klímatöltés
A klímakondenzátor (közkeletű nevén klímahűtő) sajnálatos módon a gépkocsi egyik legveszélyesebb helyén, közvetlenül az első lökhárító után került beépítésre. Természetesen megvan ennek is a jó oka, hiszen ott éri a legintenzívebben a menetszél – ott a legjobb a hűtés. A dolog szépséghibája csupán annyi, hogy amennyiben az első lökhárító nem tud kivédeni egy koccanást, akkor a klímakondenzátor biztosan sérül. Ilyenkor gyakran a műanyag lökhárító javítás, a hűtőrács javítás, és a fényszóró javítás sem mellőzhető. Ha az ütközés erősebb volt, akkor a vízhűtőt is javítani kell, s ha mindezen alkatrészekből újat kell vennünk, az már súrolja a gazdasági totálkár fogalmát, így nagyon is érdemes javítani!
Klímakondezátor, evaporátor javítás
- Karambol után jobb esetben még segíthet egy egyszerű egyengetés, felesleges egy drága új klímakondenzátort venni.
- Egyszerű eset, ha valami éles tárgy megsérti a klímahűtő vékony csöveit, legyen az egy külső tárgy, vagy egy csavarhúzó, villáskulcs. Ez még mindig nem olyan nagy gond, hiszen hegesztéssel olcsón és megbízhatóan lehet segíteni. Baj az, hogy ilyenkor a hűtőközeg (klímagáz) azonnal elillan, s vele a kenőolaj is elfolyhat. Hogy a gond még nagyobb legyen, a sérülés helyén pára kerülhet a rendszerbe, amit az észter alapú klímaolaj felvesz, és savassá válik. A mai modern gépkocsikban a klímakompresszorban nincs tengelykapcsoló, tehát a motor állandóan forgatja, legfeljebb nem szállít gázt, ha arra nincs szükség. Ha valaki sokáig használja a gépkocsiját sérült – nyitott rendszerrel, akkor a besavasodott kenőolajjal az amúgy is hiányos kenés borsos javítási számlát eredményezhet.
Csatlakozók cseréje, pótlása:
- Gyakori hiba, hogy a klímakondenzátor menetes csatlakozóján a menet tönkremegy. Ez nem feltétlenül a szétszerelést végző dolgozó hibája, hiszen az alumínium csatlakozóra rátekert alumínium menet könnyen megszorul, összeragad, és szétcsavarásnál tönkremegy. Ezekben a csatlakozókban a tömítés feladatát általában egy gumi „O” gyűrű látja el, így összeszereléskor a hollandi anyát teljesen felesleges erősen meghúzni, s így veszélyeztetni a későbbi szétszerelést.
- Másik gyakori probléma, hogy a menetes csatlakozók bontásakor a cső megcsavarodik. Ez a hiba sok esetben megelőzhető, ha egy másik kulccsal „ellen tartunk”, nem a vékonyfalú csőre bízzuk a csavaró nyomaték felvételét. Ha a cső megcsavarodott, a keresztmetszete nagyon leszűkül, elzáródhat, a hibás szakaszt cserélni kell. Szerencsére ez a hiba is jól orvosolható a sérült rész kivágásával, új darab behegesztésével.
Korróziós gondok:
A fémek korróziója sosem alszik, előbb vagy utóbb győzni fog. Az itt-ott meglazuló lamellák előbb-utóbb kipotyognak, a ma még alig észrevehető szivárgás holnapra nagyobb lesz. Mit tehetünk ennek lassítására, ha már megakadályozni nem tudjuk? Mindenek előtt egy alapos tisztítás – legalább a klímahűtő külső felületén, jelentősen növelheti annak élettartamát (és hatásfokát, mely a gépkocsi fogyasztásában is meglátszik). A rovarmaradványok, madártollak, egyéb szerves anyag, só, stb. mindegyike egy-egy korróziós gócot jelenthet.
Klímahűtő javítás gyakran ismételt kérdései:
- Egy lukas, sérült klímahűtő javítás mennyibe kerül?hát ez függ a sérülés mértékétől, hol helyezkedik el, stb.. Ha árajánlatot szeretne a javításról, sokat segít, ha egy mail-ban küld a sérül klímahűtőről 1-2 fotót Ha megadja a gépkocsi pontos típusát, akkor egy új klímahűtőről is tudunk adni árajánlatot. Ilyenkor fontos megadni, hogy a gépkocsi benzines, vagy diesel, mekkora a motor, van-e automata sebességváltó, egy alvázszám is sokat segít. Ha megadja a telefonszámát, visszahívjuk.
- Egy klímahahűtő megszakadt menete javítható? Igen. Ilyenkor a hiba egy új csatlakozó felhegesztésével megoldható.
- A sérült klímahűtőt azonnal meg kell javítani? Nem elegendő csupán tavasszal, hiszen addig úgysem használom?Mint feljebb már említettük, ha a hűtő megsérül a hűtőközeg (klímagáz) azonnal elillan, s vele a kenőolaj is. Hogy a gond még nagyobb legyen, a sérülés helyén pára kerülhet a rendszerbe, amit az észter alapú klímaolaj felvesz, és savassá válik. A mai modern gépkocsikban a klímakompresszorban nincs tengelykapcsoló, tehát a motor állandóan forgatja, legfeljebb nem szállít gázt, ha arra nincs szükség. Ha valaki sokáig használja a gépkocsiját sérült – nyitott rendszerrel, akkor az esetleg besavasodott kenőolajjal az amúgy is hiányos kenés borsos javítási számlát eredményezhet. Tanácsunk tehát az, hogy a klímarendszert amint lehet, azonnal javíttassa meg, ne várja meg vele a klímaszezont, amikor a szervizek amúgy is túlterheltek.