Klíma szervíz
Teljeskörű vizsgálat és javítás
 

Klímarendszerek komplett javítása személygépkocsiktól a munkagépekig

 

Autóklíma javítás, töltés, beépítés

Klímahűtő javítás (kondenzátor és evaporátor javítás)

Autóklíma javítás
Szolgáltatásaink:

Bővebben…

Klímakompresszor javítás

Klímakompresszor javítás, felújítás
Szolgáltatásaink:

  • Klíma kompresszor komplett javítása, felújítása garanciával
    • tömítések cseréje
    • kuplung javítás, csere
    • behúzótekercs javítás, csere
    • csapágyak cseréje
Bővebben…

Klímacső javítás

Klímacső javítás
Szolgáltatásaink:

  • Törött, horpadt, belapult klímacső javítása
  • Klímacső készítés hozott minta vagy rajz alapján
  • Klíma csatlakozó pótlás, csere
  • Klíma gumicső roppantás
Bővebben…

Klímatöltés

Klímatöltés Szolgáltatásaink:
  • klímatöltés előtti átvizsgálás szemrevételezéssel: sérülések, olajfolyások, egyéb árulkodó helyek keresése. A gépjármű komputerének lekérdezése, ha van ilyen.
  • Amennyiben klímatöltés előtt szükséges:  hibás alkatrészek kiszerelése javításhoz, vagy cseréhez:
    • klímahűtő , kompresszor , fém és gumicsövek
    • expanziós szelep, szárító szűrő, pollenszűrő
    • ha a klímatöltés előtt a hűtőkört meg kell bontani:
      • hűtőközeg leszivattyúzása ártalmatlanításhoz
      • szükséges javítások elvégzése
      • vákuum és nyomáspróba száraz nitrogénnel
      • olaj, és ha szükséges UV színező anyag betöltése
      • klímatöltés – megfelelő mennyiségű és típusú hűtő gáz betöltése
      • rendszer beüzemelés, ellenőrzés
      Bővebben…

Autóklíma elektronika javítása

Raktérhűtés beépítés

Raktérhűtés beépítés Szolgáltatásaink:
  • Furgon, dobozos teherautó rakodótér hőszigetelése, burkolása igény szerinti színben, kivitelben
  • Külső és belső hűtőegység beépítése, beüzemelése
  • kiváló hűtőteljesítmény
  • légkeveréses hűtés az egyenletes belső hőmérséklet elosztásához
  • Rakomány rögzítők, pocok, egyéb extrák felszerelése
Bővebben…

Gyakran ismételt “autóklíma javítás” kérdések:

Érdemes a leeresztett klímát javítás nélkül feltölteni?
Egy gépjármű klímája zárt rendszer. Ha a fém alkatrészek nem sérültek és nem korrodáltak, a gumicsövek rendben vannak, valamint a kompresszor simmering-je sem kopott, hosszú éveken keresztül hibátlanul működik. Vajon kinek jutna eszébe, hogy az ugyanezen elven működő hűtőszekrényét vagy split klímáját évente tölteni kell? Cégünk 1994 óta foglalkozik gépkocsik hűtőrendszereinek javításával, ezen idő alatt megjavítottunk körülbelül 20 ezer darab hűtőt, beleértve az autók klímahűtőit is. Szakmai tapasztalatunk azt mutatja, hogy egy megfelelően karbantartott hűtőrendszert nem szükséges évente tölteni.
Mennyi ideig tart egy autóklíma feltöltése?
Legkevesebb 1 óra. Ennél rövidebb idő alatt nem lehet lelkiismeretesen elvégezni a gáz lefejtését ártalmatlanításhoz, ellenőrizni a rendszer tömítettségét, a kenőolaj mennyiségét, majd újra feltölteni a rendszert.
Mennyi gázt kell egy autóklímába tölteni?
Ez típusfüggő. A klímagázt (hűtőközeget) súlyra mérik, egy kisebb autóba elegendő 500 g, egy nagyobb sportkocsiba belemegy ennek a háromszorosa is.
Milyen gyakran kell egy autó klímáját ellenőrizni?
18 – 24 havonta minimum érdemes megvizsgálni, hogy megfelelően működik-e. Ha például lecsökken a klímagáz mennyisége, az a kompresszort sokkal jobban megterheli, és az idő előtti tönkremeneteléhez vezet.
Milyen gyakran kapcsoljam be a klímát a kocsiban télen?
A leghelyesebb télen-nyáron minden héten legalább 1-2 percre megjáratni. Nyáron ez általában teljesül is, de hűvös, párás időben segít páramentesen tartani a szélvédőt. A működő klíma körbeszállítja az olajat az egész rendszerben, így azok nem száradnak ki, nem használódnak el idő előtt. Ezen kívül az olajos tömítések jobban tömítenek, kevesebb gáz szökik el mellettük.
Ha bekapcsolom az autó klímáját, rövid ideig nagyon rossz szaga van. Hogyan szabadulhatok meg ettől?
A kellemetlen szagért a műszerfal mögötti elpárologtatóban elszaporodott baktériumok felelősek. A ventilátor bekapcsolásakor ezek az utastér levegőjébe kerülve okozhatnak akár allergiás tüneteket, torokgyulladást, köhögést. Léteznek különféle baktériumölő eljárások, de ezek az elpárologtatóban lerakódott szerves anyagot nem tudják eltávolítani, tehát az élősködők a „táptalajban” ismét könnyen elszaporodhatnak. A legmegbízhatóbb eljárás az elpárologtató kiszerelése, és mechanikus tisztítása gőzborotvával. Sajnos ilyenkor a műszerfalat is ki kell szerelni, a klímagázt leszivattyúzni, újratölteni, így a folyamat eléggé hosszadalmas és költséges. Megfelelő pollenszűrő használatával az elpárologtató elszennyeződése megakadályozható.
A kereskedelemben beszerezhetőek „csináld-magad” autóklíma töltő szettek. Érdemes ezekkel házilag utántölteni?
Semmiképp. Használatuk balesetveszélyes a hozzá nem értők számára. Ezenkívül a klímatöltés során a rendszert ki kell üríteni, eltávolítani az esetlegesen belekerült párát, mely savassá teheti a klíma kenéséért felelős észter olajat, s a kompresszor gyors tönkremeneteléhez vezethet.
Egy használt autó vásárlásakor hogyan ellenőrizzem le a klíma működését?
Indítsa be a gépkocsi motorját, majd állítsa a klímát és a szellőzőventilátor fordulatszámát a maximumra. Legkésőbb 1 perc elteltével érezni kell a szinte fagyos levegőt.
Ha a gépkocsim klímájából szökik a gáz, az beszivárogva az utastérbe veszélyes?
Nem, ezek a gázok nem mérgezők, és nem robbanásveszélyesek.
Mik a klímagáz (hűtő közeg) szivárgásának leggyakoribb okai?
  • Karambolos sérülés: az abszorbert (klímahűtőt) általában a jármű elején helyezik el, közvetlenül a lökhárító és a hűtőrács mögött. Ennek az az oka, hogy itt éri a legtöbb menetszél – itt a legjobb a hő leadás. Sajnos mindennek következtében balszerencsés esetben egy kisebb koccanásnál is sérül a klímahűtő, vagy valamelyik cső.
  • Korróziós problémák: az abszorber és az elpárologtató is általában alumíniumból készül. Ez a fém sajnos rosszul tűri a környezeti szennyezést, nagy károkat tud benne okozni a téli sózás is. Szintén gyakori probléma, hogy az alumínium hűtő felület és az acél rögzítés találkozásánál galvánkorrózió alakul ki, mely porózussá teheti az alkatrészeket.
  • Gumi csövek megtörése, roppantott csatlakozó meghibásodása: némelyik gépkocsi típusnál a hűtőközeget szállító gumicső konstrukciós, avagy szerelési probléma következtében túlságosan meghajlik, ezáltal könnyen megreped. Szintén előfordul, hogy a gumi csövek roppantott fém csatlakozói rosszul tömítenek, javításuk csak cserével lehetséges.
  • Kompresszor hiba: a gépkocsi kompresszora egy szíjtárcsán keresztül a motorról kapja a meghajtást. A kompresszor tengelyén a szíjtárcsa mögött elhelyezett simmering esetenként kopott, sérült. Szintén előfordul a kompresszor házának tömítetlensége.
  • Töltő szelepek tömítetlensége, “O” gyűrű deformálódása
Elegendő a nyár elején feltölteni a klímát? Egy nyarat kibír, télen pedig úgy sem használom!
· Gyakran találkozunk ezzel a kérdéssel. Sajnos el kell szomorítunk ezeket a kedves ügyfeleinket: ez semmiképp sem jó, és nem is olcsó megoldás. Mint már említettük, egy gépjármű klíma zárt rendszer. Ha rendben van, nem szökik a gáz. Talán mindenki előtt ismertek a klímagáz okozta környezeti problémák: a régebbi típusok esetén az ózon pajzs roncsolása, stb. Ezen kívül a gyakori töltögetés nem is éppen pénztárca kímélő megoldás. A klímarendszerben keringő gázban jelen van a kompresszor által porlasztott olaj permet. Ha a gáz szökik valahol, az olajat is viszi magával. A kenésre használt észter alapú olaj erősen nedvszívó, így a szivárgás helyén a leeresztett rendszer vizet tud felvenni, ez pedig az olaj savasodását okozhatja. Ilyenkor a kompresszor védelme érdekében indokolt lehet az olaj cseréje, ehhez pedig az egész hűtő kört át kell mosni -ez viszont nagyon nagy és költséges munka.
Okozhat problémát, ha ősztől tavaszig üzemképtelen a klíma?
Itt sajnos igen-nel kell válaszolnunk. Az általunk javított klíma kompresszorok majd mindegyikének a meghibásodása kenési problémákra vezethető vissza. Márpedig, mint már többször említettük, a hibátlan klímarendszer zárt, onnan az olaj nem tud elszökni, csakis ha szivárgás van valahol. A modernebb kompresszorokban nincs tengelykapcsoló, ami azt jelenti, hogy mindig forog, csak nem szállítja a hűtőközeget, ha arra nincs szükség. Ha a rendszer szivárgása folytán nincs elegendő kenő olaj, akkor igen borsos javítási számlára lehet számítani.

Kapcsolódó szolgáltatások

fényszóró javítás
  • Sérült, törött fényszóró javítás.
  • Letörött fényszóró fül javítása, hegesztése
  • Bepárásodott, vizes fényszóró, kiszárítása, újratömítése, tömítettség ellenőrzéssel
  • Fényszóró mozgató motor, elektronika javítása, cseréje. (a fényszóró belsejébe beépített motor esetén a házat szétszedjük, majd a motor javítása után ismét összerakjuk)
  • Fényszórópolírozás, bemattult fényszóró üveg polírozása, UV álló lakkozása
Bővebben…

A legérdekesebb “autóklíma javítás” -hoz kapcsolódó cikkjeinkből:

  • Termosztatikus expanziós szelep működése

    A termosztatikus expanziós szelep (TXV) gondoskodik a folyékony, nagynyomású hűtőközegnek az elpárolog-tatóba juttatásáról egy finom permet formájában. Itt, mivel a nyomás lecsökkent, a hűtőközeg elpárolog, lehűl.

    Mikor ellenőriztessük az autónk klímáját?

    Ha egy meleg nyári napon az autó légkondija csak meleget fúj, valószínű, hogy a hűtőközeg (klímagáz) pótlásra szorul, valahol szivárog. Sok autótulajdonos azon a véleményen van, hogy a hűtőközeget rendszeresen (például minden tavasszal) érdemes pótolni, hogy kedvenc járművének klímája a szezonra a topon legyen.

    Az autó klímája időnként leáll, de a szervizben mindig működik

    Több ügyfelünk panaszkodott, hogy gépkocsijának a klímája időnként nem, vagy csak nagyon gyengén működik. Ez elmondásuk szerint leginkább kis tempójú haladás melett, vagy álló helyzetben következett be. A gépkocsit felgyorsítva a hiba rejtélyes módon mindig megszűnt.

    Hogyan óvhatjuk autónk klímáját?

    Ügyfeleink gyakran kérdezik, hogyan kímélhetnék jobban autójuk klímáját. Szoktunk adni néhány tippet, például hogy álló helyzetben, ha lehet, ne használják a klímát; Tartsuk tisztán a kondenzátor frontfelületét, valamint a kondenzátor és a vízhűtő közötti teret; Ősszel, télen is kapcsoljuk be időnként az autó klímáját.
  • A klíma rendszer áttekintése

    A teljesen zárt rendszerben a hűtő közeget a klíma kompresszor keringeti. A kilépő oldalon a közeg gáz halmazállapotú, és a hőmérséklete a kompresszió hatására megemelkedik. Ezután a klíma kondenzátor csőkígyóin áthaladva a felesleges hőt a hűtőrácson beérkező menetszélnek leadja, ezáltal folyadék halmazállapotúvá válik.